Zalety i wady asfaltu 4 Kwiecień 2018

admin

Każda firma drogowa Konin wie wszystko o asfalcie, bo wiedzieć o nim wszystko po prostu musi. Jest to najczęściej wykorzystywana nawierzchnia do pokrywania dróg, która jest po prostu w naszej rzeczywistości wszechobecna. Trudno się temu dziwić, ponieważ ma niezliczone zalety, ale trzeba też uczciwie przyznać, że nie jest to substancja idealna.

Kochajmy asfalt

pexels-photo-169677

Na pewno asfalt nie jest czymś, w stosunku do czego mielibyśmy jakieś specjalnie ciepłe odczucia. Asfalt to asfalt i po prostu z niego korzystamy. Warto jednak doceniać to, jak bardzo budownictwo drogowe Konin zmieniło się dzięki tej substancji.

Powstaje ona w wyniku rafinacji ropy naftowej jako jeden z produktów odpadających od najważniejszego węglowodoru używanego jako paliwo.

Można nawet powiedzieć, że jest to po prostu odpad, zanieczyszczenie. Bardzo szybko odkryto jednak, że kiedy to zanieczyszczenie się wyrzuci i będzie się składowało na jakimś wysypisku, powstanie z niego jednolita masa o ciekawych właściwościach, dzięki czemu budowa dróg Konin jest o wiele łatwiejsza – trans-spili.com.

pexels-photo-271667

Początkowo jeszcze nie wróżono mu zbyt wielu zastosowań, ponieważ asfalt w swojej najczystszej postaci jest raczej umiarkowanie użyteczną substancją, rzadką plasteliną o niskiej spójności, to już po zmieszaniu go z odpowiednimi dodatkami, zwłaszcza żwirem i kamieniami, staje się zaskakująco użyteczna substancją, dzięki której możemy szybko i bezpiecznie jeździć po drogach.

Asfalt jest łatwy w użyciu, nie kosztuje dużo, mamy go całą masę i mieć będziemy, chociaż byśmy nie chcieli, a do tego jest bezpieczny w użytkowaniu. Ma niestety także swoje wady.

Wady asfaltu

pexels-photo-305264

Asfalt to substancja silnie toksyczna, która oczywiście wykorzystywana jest w postaci już znacznie bezpieczniejszej, ale zanim dostanie go w swoje ręce firma drogowa Konin, musi przejść proces produkcji, który dobry dla środowiska zdecydowanie nie jest. Co więcej, asfalt nie jest zdecydowanie tak wytrzymały, jak byśmy tego oczekiwali.

Zwłaszcza w wysokich temperaturach. Zwykły asfalt nie powinien być wykorzystywany w temperaturze powyżej 40 stopni Celsjusza, ponieważ zaczyna się wtedy kleić i rozpuszczać. Potrzebne są specjalne rodzaje asfaltu, które wytrzymują wyższe temperatury.

Druga kwestia to jego ograniczona wytrzymałość mechaniczna, na ściskanie i ciągnienie. Asfalt się po prostu odkształca, czego efektem są poważne uszkodzenia nawierzchni dróg: koleiny i dziury.

Ten wpis opublikowano dnia środa, 4 Kwiecień 2018 o godz. 7:58 w kategorii jaka firma drogowa. Możesz śledzić komentarze tego wpisu przy pomocy kanału RSS 2.0. Komentarze są wyłączone, ale możesz wysłać sygnał trackback ze swojego bloga.

Komentowanie wyłączone.